Celestial eruption

Iltajooga - 8 asennon lempeä iltaan las­keu­tu­mi­nen

Iltajooga perustuu pa­ra­sym­paat­ti­sen hermoston ak­ti­voi­mi­seen eli kehon ja mielen ren­tout­ta­mi­seen. Pohjana tässä har­koi­tuk­ses­sa olen käyttänyt yin-joo­ga­tun­neil­la oppimiani liikkeita, asanoita, joissa vii­pyil­lään useita mi­nuut­te­ja. 


Lue täältä lisää kehon ja mielen ren­tout­ta­mi­ses­ta:

Ren­tout­ta­va ja uudistava soin­tu­kyl­py sinulle ja ys­tä­vil­le­si >>

Miten saada enemmän syvää unta ja muita uni­vink­ke­jä >>

Stressiä lie­vit­tä­vät eteeriset öljyt >>


Muutamia tärkeitä asioita, joilla teet joo­ga­het­kes­tä mah­dol­li­sim­man mukavan:


- varaa har­joi­tus­ta varten rau­hal­li­nen tila sekä joo­ga­mat­to tai muu sinulle mieluisa hieman pehmeä, lämmin alusta. Kesällä har­joi­tuk­sen voi mainosti tehdä ulkonakin, vaikka nur­mi­kol­la

- val­mis­te­le joo­ga­het­ke­si luomalla sinua ruokkiva tunnelma sy­tyt­tä­mäl­lä kynt­ti­löi­tä ja lait­ta­mal­la dif­fuuse­riin ren­tout­ta­via eteerisiä öljyjä (vinkkejä täällä: Havinan vinkit stressiä lie­vit­tä­viin etee­ri­siin öljyihin)

- pukeudu läm­pi­mäs­ti sillä ren­tou­tues­sa tulee helposti viileä (vil­la­su­kat on kivat!)


Vinkit har­joi­tuk­seen:

- käytä apuna eri­kokoi­sia tyynyjä, tai­tel­tu­ja vilttejä tai joogaan tar­koi­tet­tu­ja blokkeja ja bols­te­rei­ta

- tee olostasi mah­dol­li­sim­man rento, ilman että asennot tuntuvat ki­vu­liail­ta. Liik­kei­den ei ole tarkoitus olla ää­rim­mil­leen vietyjä vaan pi­kem­min­kin jättää liike siihen kohtaan, missä ei tunnu lainkaan  voi­ma­kas­ta venytystä tai kipua

- voit viipyillä liik­keis­sä useiden mi­nuut­tien ajan, esi­mer­kik­si 3-5 minuuttia kes­kit­ty­mäl­lä hen­gi­tyk­seen ja ir­ti­pääs­tä­mi­seen

- itse en mittaa aikaa kellosta vaan kuu­los­te­len kehoa ja joskus jos mieleni ei anna rauhaa, lasken syviä hen­gi­tyk­siä ja tiedän että 30 syvää hen­gi­tys­tä vastaa vähintään 3 minuutin aikaa

- jos mielesi vaeltaa päivän asioissa tai murheissa, voit rauhassa kiittää aja­tuk­sis­ta ja antaa niiden rau­hal­li­ses­ti lipua pois. Älä siis stressaa ajatuksia vaan anna niiden tulla ja mennä rauhassa. Näin mie­le­si­kin rau­hoit­tuu ja har­joi­tus­ta tois­ta­mal­la huomaat kuinka rentouden odotilaan jo helpompi ja helpomi päästä


1636101770558_Iltajooga%201-me.png
1636101770565_Iltajooga%202-me.png

Havina Heal

050 584 1252

susanna@havinaheal.fi

Viertola, Vantaa

Tutustu lisää

© Havina Heal 2021. Kaikki oikeudet pidätetään.